Marketlerdeki Psikolojik Fiyatlandırma
Ekonomi gün geçtikçe kötüye giderken marketlerden aldığımız ürünlerin fiyatlarıda artmaya devam ediyor. Bu ürünleri müşterilere daha cezbedici bir şekilde sunmak için psikolojik fiyatlandırma uygulanmaktadır.
Peki Nedir Bu Psikolojik Fiyatlandırma ?
Pazarlamacılar, müşterileri mantıklı bir tepkiden ziyade duygusal bir düzeyde tepki vermeye teşvik etmek için psikolojik fiyatlandırma teknikleri kullanırlar.
Örneğin alacağınız bir ürünün fiyatını etikete 100 TL yerine 99 TL yazınca daha fazla müşterinin ilgisini çektiği ispatlanmıştır. Aradaki fiyat farkı çok az olmasına rağmen müşterilerin buna daha fazla ilgi göstermesinin sebebi ise şöyle; Müşteriler genellikle etiketlerde yazan son rakamlardan ziyade, en başta yazan rakama daha çok odaklanmasıdır.
Psikolojik fiyatlandırmanın hedefi, müşterilere fiyat yanılsaması yaratarak daha fazla talep almasını sağlamaktır.